Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
25.2.2015, Jan Vítek, aktualita
Microsoft odhalil nové překvapivé detaily týkající se vyvíjeného API DirectX 12. To by dle nejnovějších informací mělo být schopné využít výkon grafických čipů Radeon i GeForce, přičemž se mluví o asynchronních multi-GPU schopnostech.
pje (69) | 27.2.201515:21
Pochybuji, že na jednom stroji je více grafických karet jako běžný jev, jde nepochybně o značně omezený výskyt. Pochopitelně HW centralizace na serveru s tenkými klienty by pro tohle byla ideální. Představa, že mám ve sklepě trvale běžící server s datovým úložištěm protunelovaný ke všem mých PC kdekoli na planetě ­(on demand samozřejmě­), pak je to lákavá představa, že se k mé grafárně přidají i ty na serevru. Tedy pokud na to s příchodem ekonomického kolapsu budu mít včetně nákladů za energii ­(server jako pomocná výtopna ve sklepě­). Zkusím to propočítat.
Odpovědět0  1
pidalin (1511) | 25.2.201522:53
Nápad je to skvělej, ale co na to ovladače? Nedokážu si představit mít v PC kromě zelenýho bordelu ještě červenej bordel.
Odpovědět0  0
congi (345) | 26.2.201514:04
napsal bych to stejne akorat bych prohodil barvy
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 26.2.201516:13
nVidia a AMD si v ­(NE­)kvalitě ovladačů němaj co vyčítat. Ty časy kdy nVidia měla skvělý a rychlý ovladače už jsou pryč tak 8 let.
Odpovědět0  0
maris35 (10) | 26.2.201514:39
Ty jo, až teď mě napadlo so s ovladačema, zajímavý pohled, na půlce obrazovky je Catalist a na druhé je ten ovladač od nVidia .
Odpovědět0  0
BORRT (116) | 25.2.201522:41
"Však dnes používané technologie firem AMD a NVIDIA využívající více GPU potřebují ideálně stejně výkonná GPU...­"

To není zcela pravda co se týče AMD Radeonů. S příchodem API Mantle je už možné asymetricky výkonné grafiky kombinovat ­(APU s dedikovanou­). Sice oboje musí být od AMD, ale dobře to funguje např. v Civilization: Beyond Earth.

http:­/­/www.firaxis.com­/?­/S=813e3681d1d3b6dd7acf207d46fbe7bc42a940ee­/blog­/single­/mantle­-multi­-gpu­-for­-civilization­-beyond­-earth
http:­/­/www.extremetech.com­/gaming­/192906­-investigating­-amd­-mantles­-superb­-multi­-gpu­-scaling­-in­-civilization­-beyond­-earth
http:­/­/www.anandtech.com­/show­/8643­/civilization­-beyond­-earth­-crossfire­-with­-mantle­-sfr­-not­-actually­-broken

DX12 toto jen povýší na kooperaci i mezi GPU od jiných výrobců.
Odpovědět0  0
maris35 (10) | 25.2.201518:54
Ale tohle je hodně dobrý nápad. Mám notebook s grafikou AMD Radeon HD 8650M. To už je ale někde u nižší třídy. Ale mám taky i5 s grafikou Intel HD 4000, kdyby spolu spřáhly síly, tak bych z toho dokázal celkem vytěžit, hodně doufám, že se jim to povede.
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 25.2.201522:54
Jo, ale teď je otázka jestli to využijou i hry a software co jede na starších verzí DX. Protože pokud to bude fungovat jenom v nejnovějších hrách tak je to celkem na prd. Do budoucna se to hodit určitě bude.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.